NYHET – Exicom lanserar ny ”killer-app” för mindre/medelstora konsult- eller IT-bolag med behov av smidig tidrapportering – Copernicus Time
Är du ägare eller ledare i ett konsult- eller IT-företag? Har du ansvar för lönsamhet, beläggning och kassaflöde?
Då har vi en nyhet som kanske kan hjälpa dig.
Vi har jobbat med konsultbolag och projektorganisationer i 28 år och under de åren har vi kunnat identifiera några vanliga utmaningar, där många har koppling till tidrapportering
Rapporteringen av tid är en viktig funktion i alla konsultföretag och problem med att rapportera korrekt tid för konsulterna orsakar många problem för ägare eller ledare:
- Felaktig rapportering – konsulter som ”glömmer bort” tid hos kunden – påverkar lönsamheten
- Försenad rapportering slår direkt mot kassaflödet och faktureringen
- Rutinerna för att rapportera tid är ofta ”manuella” vilket skapar tidskrävande merarbete för chefer och ledare.
- Många konsultchefer klagar på dålig framförhållning och bristfälliga prognoser – de får inga signaler om att månadsbudgeten inte kommer att nås förrän det är för sent!
Nyhet – Ett skräddarsytt verktyg för rapportering av tid för konsulter!
Efter att länge arbetat med större organisationer och konsultbolag har vi nu bestämt oss för att hjälpa även mindre företag med ordning och reda när det gäller tidrapportering, lönehantering, fakturering och ekonomisk lönsamhetsuppföljning.
Därför lanserar vi nu en första version av ett skräddarsytt system för mindre/medelstora konsult- och IT-företag.
Tjänsten heter Copernicus Time.
Det unika med tjänsten är bland annat:
- Extra smidig app för konsulternas tidrapportering
- Skräddarsydda funktioner ”under huven” för konsulter
- Automatiserad överföring av data till lönesystem och ekonomisystem
Den kommer också att kompletteras med faktureringslösning och kostnadsuppföljning.
Copernicus Time bygger på det avancerade projektstyrningsverktyg som vi utvecklat under 28 år. Under huven finns alltså samma system som våra större kunder använder (till exempel PwC, Axfood, Avalon Innovation och NASDAQ).
Den nya lösningen är i allra högsta grad ”skarp” men inte helt färdigputsad. Därför gör vi nu ett betatest för att anpassa funktioner och gränssnitt till mindre/medelstora bolags unika behov.
Vi söker nu betatestare
Och varför skulle du vilja testköra?
Jo för att oavsett vilken lösning du än har idag så vågar jag påstå att vi kan förbättra era rutiner avsevärt. Kanske kör du fortfarande excel. Kanske har du en lösning för tidrapportering, överföring av tidsinformation för fakturering, lönehantering och lönsamhetsuppföljning.
Innan du svarar ja vill jag ge en liten varning.
Vår browserbaserade lösning ser inte supercool ut på ytan. Men, den är lite som en Formel-1-bil. Enkel i kupén men med en kraftfull motor under huven.
Vi ska inte gå in på alla tekniska detaljer men för att nämna några ”features”:
Det finns en helt unik koppling till din kalender som gör att möten och bokade aktiviteter automatiskt dyker upp som förslag på poster vid tidrapporteringen.
Dessutom kan vår mobilapp potentiellt hjälpa dig på ett oväntat sätt. Den är nämligen unikt utformad för att vara så enkel och smidig som möjligt för konsulterna att använda.
Vi söker alltså dig som:
# Är ledare eller ägare i ett konsultbolag
# Inte är helt nöjd med era befintliga rutiner för tidrapportering, fakturering, lönehantering och lönsamhetsuppföljning
# Är en ”early adopter” till naturen och gillar att testa nya verktyg och metoder
Villkor:
# Du provar gratis i en månad
# Därefter får du som betatestare 20% rabatt under tiden för betatest
# Du har möjlighet att påverka utvecklingen av lösningen genom att ge input och feedback – men detta är valfritt
Klicka här för att anmäla dig som betatestare