Är du nyfiken och vill veta mer?
Upptäck styrkan med affärssystemet Copernicus.
Vid införande av Copernicus arbetar våra konsulter enligt en väl definierad leveransmodell som finns beskriven i vår kvalitetsdokumentation.
Leveransmodellen följer en processbeskrivning enligt nedan:
Under leveransprocessen tas löpande fram ett antal centrala dokument i projektet så att kund och leverantör successivt tar nödvändiga gemensamma beslut. Projektet blir då också dokumenterat enligt ovanstående modell.
Omfattningen av modellen anpassas till storleken på projekt och antal deltagare.
Exicom kan erbjuda olika typer av utbildningar för att verksamheten skall kunna använda Copernicus på ett effektivt sätt.
Exempel på utbildningar är:
Alla utbildningar genomförs anpassat till kundens behov utifrån en mallutbildning.
Vi har stora möjligheter att genomföra anpassningar i standardsystemet. Anpassningarna görs då generella för att kunna användas även av andra kunder.
Fördelen med detta arbetssätt är att ni som kund alltid använder en standardversion av Copernicus och ni kan alltid uppgradera systemet till den senaste versionen. Uppgraderingen genomförs då paketerat med minimalt stillestånd för verksamheten.
En teknisk lösning som anpassas efter olika behov.
Copernicus är en tekniskt öppen lösning som kan installeras och köras på teknologier från Microsoft, Linux, IBM och Apple.
Vi har lång erfarenhet av att leverera på dessa plattformar och kan designa en tillämpning som passar just era behov.
Många företag föredrar att installera Copernicus på egen server. Om ni har egen personal som tar hand om drift av system och servers är detta en bra lösning.
Vi erbjuder även tekniskt driftstöd till våra kunder som vill ha egen server men behöver förstärka sin egen organisation med teknisk support.
Copernicus kan levereras som en molnlösning. Fördelen med en molnlösning är att ni då delar med andra kunder på resurser som t ex processorkraft, lagring, funktioner och tjänster över internet. Ni behöver då inte ha den tekniska kunskapen eller kontrollen över infrastrukturen.
En molnlösning hos Exicom innebär att Copernicus kan levereras till lägre risk och anpassas till verksamhetens prioriteringar och samtidigt ge ökad synlighet, kontroll och automation – allt till en lägre total kostnad. Vår molnlösning ger dig möjlighet att enbart fokusera på verksamhetsfrågor.
Vi samarbetar med bl a Amazon, en av världens största molnleverantörer. Vi har även samarbete med svenska leverantörer om ni vill säkerställa att all data lagras inom Sveriges gränser.
Copernicus kan användas tillsammans med marknadens vanligaste webbläsare som MS Internet Explorer, Safari, Chrome och Firefox.
Vissa av funktionerna kräver tillåtelse att ladda ner en java applet för utökad funktionalitet.
Exicom har som långsiktig strategi att Copernicus funktioner kan användas på smartphones. De skall då användas och upplevas som en sk. native app, vilket spar på telefonens batteritid och du behöver inte alltid vara uppkopplad för att funktionerna ska fungera.
Apparna till Copernicus kommer att finnas på de plattformar som marknaden föredrar. I dagsläget finns de på iPhone och Android.
Copernicus stödjer SOA, dvs en tjänstebaserad arkitektur som medför att systemet kan kommunicera med andra system med exempelvis XML och SOAP.
I ett system uppbyggt enligt SOA är resurser tillgängliga för andra system inom ett nätverk som oberoende tjänster, och kan anropas och adresseras på ett standardiserat sätt. Syftet med SOA är att uppfylla de affärsmässiga kraven på ett IT-system.
Med andra ord en modern arkitektur!
Vår teknikenhet kan erbjuda följande typer av tjänster:
Upptäck styrkan med affärssystemet Copernicus.